الماس های کانادایی ، قدیمی ترین الماس های جهان
نوشته شده توسط : noor

آیا می دانستید الماس های کانادایی، قدیمی ترین الماس های جهان هستند؟  خواص لاجورد درطب سنتی آنها تقریباً 3.3 تا 3.5 میلیارد سال پیش شکل گرفتند، بسیار بسیار قبل از دایناسور ها!

آنها علاوه بر اینکه در باره تاریخ زمین شناسی این سیاره به ما اطلاعات می دهند، یکی از موارد مهم صادرات کانادا هستند که در اقتصادشان حیاتی می باشد. در سال 2020، کانادا سومین تولیدکننده بزرگ الماس در جهان بود. ارزش تولید الماس کانادا در حال حاضر حدود 1 میلیارد دلار در سال است.

تشخیص الماس اصل و طبیعی از بدل

دقت کنید که این موارد ذکر شده فقط تست های اولیه هستند و نمیتوانید به آنها اکتفا کنید. بررسی اصل بودن الماس کاری دشوار و تخصصی و نیازمند ابزار پیشرفته است و بدیهی است که الماس حتما باید توسط یک کارشناس معتبر بررسی شود. الماس ها میتوانند مصنوعی و یا بهسازی شده باشند. روش های بهسازی الماس و تشخیص آنها را در مقاله ای جدا بررسی کرده ایم. باید دقت کنید که تفاوت قیمت الماس بهسازی شده یا مصنوعی با طبیعی و بدون دستکاری از زمین تا آسمان تفاوت دارد! .  بطور کلی از 5 روش می توانیم تفاوت الماس اصل از بدل را تشخیص دهیم:

  • 1- از آنجا که الماس های طبیعی ای که از معدن استخراج می شوند شامل ناخالصی هستند بوسیله لوپ یا همون بزرگنمایی با لنز می توانیم آنها را مشاهده کنیم. هرچند که تفاوت آنها با نوع سنتتیک باید توسط کارشناس بررسی شود.
  • 2- همان طور که می دانید سنگ الماس دارای بالاترین سختی در عناصر طبیعت می باشد بنابراین با کشیدن کاغذ یا سمباده ای خشن روی الماس طبیعی نباید روی آن خش بیوفتد! البته این تست تخریبی هست و به هیچ وجه انجام ندهید زیرا فشار روی لبه فست نگین الماس میتواند آن را لب پر کند.
  • 3- سنگ الماس را با قرار دادن در جلو دهان خود قرار دهید و به اندازه پنج تا شش ثانیه به آن “ها” کنید. چنانچه بخار از روی سطح آن رفع شد میتواند نشانه باشد که سنگ الماس شما اصل است. به این روش تست مه می گویند.
  • 4- بررسی فاکتورهایی چون ضریب شکست نور، وزن مخصوص، تست رامان و.. بسیار اهمیت دارد که فقط در آزمایشگاه گوهرشناسی و توسط کارشناس خبره امکان پذیر است.

https://chaav.ir/blog/14-%D8%B3%D9%86%DA%AF+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%86%D9%87+%D8%AE%D8%A7%D8%B5%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F+%7C+%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF+%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%86

نحوه نگهداری جواهر الماس

در نگهداری الماس باید به این نکته توجه داشته باشید از آنجایی که جواهر الماس گرد و غبار را به خود جذب می کند به هیچ وجه آن را در مقابل مواد شوینده حاوی کلر، اسپری و رنگ مو، لوسیون ها، صابون ها، و عرق بدن و چربی های طبیعی پوست قرار ندهید. این مواد باعث ایجاد یک لایه جرم روی آن می شود و از بین رفتن خواص الماس از نظر انرژی و کاهش درخشندگی الماس به دلیل عدم ورود نور را در پی خواهد داشت. برای از بین بردن جرم های روی الماس بهتر است از نصف فنجان پاک کننده های حاوی آمونیوم (بدون کلرین) و یا صابون مایع شوینده بسیار لطیف و نصف فنجان آب ولرم درست کنید و به مدت سی دقیقه الماس را درون آن خیسانده و سپس با مسواک الماس را پاک کنید. در نهایت آن را با یک پارچه نرم بدون پرز خشک نمایید. الماس می تواند به جواهرات دیگر خش بیندازد و خود نیز در هنگام پرت کردن با شدت ممکن است بشکند. در مواقعی که در سفر هستید می توانید از جعبه های مخمل مانند مخصوص جواهرات آن را نگهداری کنید تا به مقصد برسید.





:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: